رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با هشدار درباره تکمیل ظرفیت بهشت زهرا در سال‌های آینده و لزوم مکان‌یابی برای احداث آرامستان جدید، گفت: طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه آرامستان‌های کشور مصوب هیات وزیران، احداث آرامستان باید در محدوده و حریم شهر باشد.

آرامستان ظهيرالدوله

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل با موضوع ارائه گزارش مطالعات انجام شده در خصوص احداث آرامستان‌های جدید شهر تهران با اشاره به پیشنهاد جانمایی آرامستان های جدید در خارج از شهر، اظهار کرد: در کدام قانون‌ گفته شده که در بافت شهری نمی‌توان آرامستان احداث کرد؟ در بسیاری از شهرها آرامستان‌ها با رعایت مسایل بهداشتی، زیست محیطی و فرهنگی، در داخل بافت شهری بوده و شهروندان نیازی به طی کیلومترها پیمایش برای رسیدن به آن ندارند.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: مشاور باید در مورد اراضی محدوده شهری هم مطالعه و ارزیابی لازم را انجام دهد در آن صورت بهتر می‌توان تصمیم گرفت.

تشکری هاشمی تاکید کرد: طبق موازین شرعی بعد از سی سال می‌توان قبور را احیا کرد و باید در این خصوص نیز توضیحاتی ارائه کرد همانطور که نگران کمبود جا برای تدفین هستیم باید نگران این هم باشیم که فضایی در اطراف شهر به مرور زمان به محدوده‌ای متروکه تبدیل خواهد شد و با احیای قبور خیلی قدیمی می‌توان از ظرفیت بهشت زهرا برای دهه‌های آینده بهره برد.

وی یادآور شد: طرح تفصیلی با دیدگاه سنتی در خصوص عدم تدفین متوفی در داخل شهر صحبت کرده است؛ طبق ماده ۱۴ آیین نامه آرامستان‌های کشور مصوب هیات وزیران، احداث آرامستان باید در محدوده و حریم شهر باشد.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه روند و شاخص‌های انتخاب ۴ زمین معرفی شده نیاز به بررسی بیشتری دارد، بر ضرورت بررسی بیشتر در احداث آرامستان‌های جدید تاکید کرد.

در ادامه حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: مبنای فکری احداث آرامستان جدید انطباق با مبانی فنی و علمی است و بر اساس سیاست‌های مدیریت شهری اقدامات خود را انجام می‌دهدیم البته تاکید به این موضوع نیز ضروری است که بگویم شرایط مکان یابی پیرامون تهران به دلیل شرایط تهران از لحاظ بعد و حرایم کار بسیار سخت است.

همچنین جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) بیان کرد: در سال‌های آینده بهشت زهرا دیگر گنجایش دفن را نخواهد داشت و برهمین اساس باید مکانی مناسب برای احداث آرامستان جدید در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: به دنبال این هستیم که مکان آرامستان جدید در نقطه‌ای دیگر از شهر تهران باشد تا همه شهروندان مجبور نباشند به جنوب غرب تهران بیاند.

کد خبر 879946
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha